Godziny otwarcia: Pn-Pt: 7-20 Sb: 7-19 Nd: handlowa 10-16
w-kryzysie-szkolimy-sie-i-semestr-na-5
2009-07-15

W kryzysie... SZKOLIMY SIĘ. I semestr na 5+

Pierwszy semestr cyklu szkoleń pod nazwą "Synergia działań szkoleniowych i doradczych - zwiększenie konkurencyjności firm z Grupy Polskie Składy Budowlane" zamknął się liczbą 107 dni szkoleniowych. W zajęciach, poświęconych w sumie 10 zagadnieniom kluczowym dla działalności firm i poprowadzonych przez trenerów z firmy PM Doradztwo Gospodarcze, uczestniczyło w ramach 61 szkoleń 423 pracowników firm należących do kupców PSB oraz właścicieli tych firm. W Głosie PSB suche dane statystyczne, dokumentujące realizację projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, dopełniamy relacjami i komentarzami, zarówno uczestników zajęć, jak i prowadzących szkolenia. "Zaawansowane elementy zarządzania" to temat 2-dniowych zajęć (29-30 czerwca) przeprowadzonych w Krakowie dla kadry kierowniczej i właścicieli firm Attic, CrazBud, Impuls oraz Zilmex. Jakie zagadnienia wzbudziły największe zainteresowanie uczestników? - pytamy dr Marka Romanowicza, trenera z firmy PM DG. Marek Romanowicz: Ciekawych zagadnień było wiele, a największe zainteresowanie wzbudził wykres - 4 etapy rozwoju grupy według Benjamina Tuckmana. Przedziały zawierające odcinki krzywej oddają wydajność zadaniową zespołu w poszczególnych fazach czasu trwania tego zespołu od momentu jego powstania. Model ten jest często używany w zarządzaniu zespołem w danej fazie. Wiedza i umiejętności menedżerskie (zarządzania dynamiką zespołu) wydatnie przyspieszają proces przemian i nie pozwalają zespołowi utknąć w którejś z nieproduktywnych faz. Można jeszcze dodać piąty etap - tzw. "rutyna", w którym wydajność zaczyna spadać. Opis do wykresu: • FORMOWANIE - etap ten cechuje wysoki stopień niepokoju. Członkowie wywierają na sobie pierwsze wrażenia, określają wzorce zachowań, przydzielają poszczególnym osobom role. Uwaga grupy jest tu skoncentrowana na strukturze grupy oraz rolach jej poszczególnych członków. • KONFLIKT (BURZENIE) - Po wzajemnym przetestowaniu następuje wyrażanie własnych opinii. Na tym etapie pojawiają się różnice zdań oraz konflikty. Jest to bardzo ważny etap tworzenia spójnej grupy. • NORMOWANIE - na tym etapie pojawiają się normy grupy, czyli modulatory zachowań, niezbędne do efektywnego funkcjonowania grupy. • DZIAŁANIE (UTRWALANIE) - po sformowaniu grupy następuje okres jej normalnej pracy jako zespołu, kiedy to grupa potrafi już pracować efektywnie, osiągając cele. W ocenie Bogdana Tułacza , dyrektora handlowego w firmie Attic z Krakowa, w której pracuje od 10 lat, uczestnika szkolenia - zajęcia były prowadzone dynamicznie, w miłej i sympatycznej atmosferze, jednocześnie efektywnie. Duże wrażenie robiła wiedza trenera. Jeśli można mówić o jakichś brakach, to uczucie niedosytu pojawiło się przy temacie: grupa - zespół jako organizacja. Moje zainteresowanie zostało tutaj zaspokojone jedynie w minimalnym stopniu, chciałbym dowiedzieć się więcej - czym charakteryzuje się grupa jako organizacja, jakim procesom podlega. Michał Ryrak , dyrektor handlowy w firmie CrazBud z Krakowa (pracuje w niej od 12 lat) uczestniczył już w tym semestrze w 6 szkoleniach prowadzonych przez firmę PM DG: merchandising, budżetowanie finansowe, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie procesami logistycznymi, podstawy zarządzania oraz zaawansowane elementy zarządzania. Ocenia cały projekt jako bardzo ciekawy. Ważną zaletą jest zróżnicowanie tematów. Szczególnie imponuje profesjonalizm oraz duże doświadczenie zawodowe prezentowane przez większość trenerów. Z wiedzy zdobytej w trakcie szkoleń staram się korzystać na co dzień, pomaga mi w określaniu słabszych ogniw w mojej pracy i otoczeniu. Bardzo wysoko oceniam szkolenia związane z tematyką zarządzania. Np. podczas szkolenia z "Zaawansowanych elementów zarządzania" szczególnie zainteresowały mnie zagadnienia dotyczące expose oraz stylów życia. Ważne jest również to, że cały projekt się rozwija i dochodzą nowe tematy szkoleniowe. Na dwa z nich: "Excel" oraz "Doskonalenie umiejętności negocjacyjnych" - ćwiczenia praktyczne (część II), na pewno pojedzie kilka osób z naszej firmy. To handlowcy przekładają towar na pieniądze. Są w firmach kupieckich najważniejsi - podkreślił na początku szkolenia z zakresu Profesjonalna sprzedaż trener Krzysztof Fiech . W 2-dniowych zajęciach, przeprowadzonych na przełomie czerwca i lipca w Warszawie, uczestniczyło 14 sprzedawców (6 pań, 8 panów) z firm: Kasta, Lux, Murbet i Rolbud. Milena Karolak , od 5 lat sprzedawca w firmie Rolbud z Ciechanowa za mankament szkolenia uważa to, że trwało zbyt krótko. Umiejętność dotarcia do klienta, omawiana i ćwiczona podczas warsztatów, jest czymś decydującym o sukcesie w naszej pracy. Chciałabym, żeby było jeszcze więcej przykładów i scenek z klientami - pokazów, jakie demonstrowaliśmy było za mało. Co wyniosłam ze szkolenia? - Przede wszystkim przekonanie, że trzeba w kontakcie z klientem szybciej dążyć do celu, jakim jest sprzedaż. Zaczęłam być bardziej krytyczna wobec siebie. Szkolenia są potrzebne bo łamią rutynę. Powinny być organizowane regularnie. Każdy handlowiec musi się szkolić. Tomasz Bierezowiec , od 4 lat sprzedawca w firmie Murbet z Ełku ocenia warsztaty z zakresu profesjonalnej sprzedaży bardzo wysoko. Trener dosłownie zaraził nas swoim entuzjazmem. Umiejętnie przekazywał swoją wiedzę o handlowaniu. Czuło się, że lubi handel i chce, żeby każdy sprzedawca lubił to co robi. Mówiąc językiem budowlańca - dostaliśmy podczas zajęć "solidny kop wiedzy". Teraz próbujemy wdrażać poznane techniki sprzedażowe w życie. Opowiedzieliśmy o szkoleniu w firmie. Koleżanki i koledzy też chcą się szkolić. Takie szkolenia powinny być powtarzane co 2-3 lata. Mogłyby jednak trwać trochę dłużej, np. 3 dni. Trenera Krzysztofa Fiecha prosimy o ocenę uczestniczących w szkoleniach sprzedawców z firm PSB na tle handlowców z innych firm kupieckich. - Wyróżniają się zdecydowanie na plus. Moje doświadczenie trenera w tym zakresie (na temat profesjonalnej sprzedaży prowadzę warsztaty od 10 lat) pozwalają ocenić, że sprzedawcy składów i sklepów sieci PSB zahartowani są w walce o klienta na trudnych lokalnych rynkach. Są klientom bardziej przyjaźni, niż przeciętnie biorąc handlowcy w wielkich marketach budowlanych. Często wasi sprzedawcy znają swoich klientów osobiście. Nieraz stają się jakby aniołami stróżami, opiekunami klientów, którzy przyszli coś kupić, a tak naprawdę przede wszystkim potrzebują przed tym zakupem życzliwej porady. Pomysł PSB zorganizowania szkoleń w tak szerokim zakresie uważam za kapitalny. Przecież połowa kryzysu, jaki dotyka także Polskę, tkwi w naszych głowach. W tych warunkach, przy szczupłych środkach, firmy stać tylko na najbardziej efektywne inwestycje - właśnie w ludzi, właśnie poprzez doskonalenie ich kwalifikacji w trakcie szkoleń. Marzena Mysior-Syczuk Mirosław Ziach zdjęcia: Grupa PSB S.A.

Aktualności

Gwarancja jakości
naszych produktów

Zakupy w systemie
ratalnym

Oferujemy zakupy
telefoniczne

Transport
na terenie całej Polski

PSB Mrówka Łask
ul. Objazdowa 8B, 98-100 Łask
Telefon: 694 416 571
E-mail: zamowienia.lask@psbmrowka.com.pl